Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 26 juni 2011

Nils första steg

Nu går han, storpojken!

Nils har tagit sina första steg. Ögonblicket ägde rum i hans rum. Han var ute och gick med gåvagnen men fick syn på skötbordet, som han älskar att trasha. Tre små steg blev det.

Massa applåder fick han av den ömma modern som blev nästan tårögd. Han såg lite förvånad ut där han stod vid skötbordet. Han verkade inte tycka att han gjort något särskilt.

Vi har sett honom ta ett steg till något tidigare men det har inte känts på riktigt eftersom han kunnat ta tag i något så fort han tagit steget. Han har liksom kastat sig lite mot det han gått emot.

G var tyvärr inte med när det hände. Han ligger och sover eftersom han tog natten i natt. Den ska tydligen ha gått bra för övrigt! Jag och Nils väckte honom dock för att berätta om händelsen. Jag tyckte den påkallade det.

Extra glad blir jag över stegen eftersom de inträffade under hans 11:e levnadsmånad, precis som jag gissat. G, den gamla optimisten gissade på 10 månader och min mor gissade på födelsedagen. Att det är ganska nära till den väljer jag att bortse ifrån så här i glädjeyran. 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med de första stegen! Blev lite tårögd själv när du skrev om det!

    Isak gick 10 dagar innan ettårsdagen... Är inte det nästan precis som Nils?! =)

    SvaraRadera
  2. Haha. Gullig du är!

    Nils fyller ju den 7/7 så det blir väl nästan exakt 10 dagar innan =). Tråkigt att inte veta vad Isak kan nu för tiden =(.

    SvaraRadera