Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 22 juni 2011

Nu har jag ändrat mig igen

Med risk för att verka helt schizofren så har jag bestämt mig för att vi kör Sova hela natten (nedan SHN) med start på torsdag kväll. Nils sov sämre inatt igen och det känns som jag dragit på det här för länge nu. Väntat för att jag är lat och för att det känts taskigt mot Nils. Men det taskiga är väl att inte lära honom att sova själv.

De senaste dagarna har som nämnts ändå blivit lite SHN light eftersom jag läst boken och börjat anpassa läggningarna. Men varje gång jag inte gör heeelt som det står i boken får jag lite ångest och tänker att Nils är ledsen men ändå inte kommer lära sig sova. Så nu kör vi hela paketet. Så behöver jag inte tänka att jag gjort fel om det inte funkar iaf.

Har haft lite funderingar hur vi ska göra med vissa grejer och därför ställt lite frågor på Anna Wahlgrens forum. Ska bli intressant och se om jag får något svar. 

3 kommentarer:

  1. 5min metoden fungerade för oss. Första veckan är bökig men tiden halverades för varje läggning och nu lägger vi henne utan gnäll och hon somnar helt själv. Man får sitt liv tillbaka så jag kan verkligen rekommendera att börja omgående! Lycka till! Och ha MYCKET tålamod.

    SvaraRadera
  2. Har han inte jetlag föresten? Elsa krånglade ungefär en vecka efter vi kom hem från USA.

    SvaraRadera
  3. TACK! SHN är inte så olik 5-minuters metoden tycker jag även om AW verkar tycka att de är olika som natt och dag. Jag hoppas inte han är jetlaggad fortf. Han sov ännu uslare innan vi åkte och nu har det ju gått mer än 10 dagar...

    SvaraRadera