Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 12 juni 2011

Boston i bilder

Idag har det regnat i Boston. Det har därför blivit mycket inomhushäng. På fik, affärer och även en del på hotellet. Innan det började regna hann vi med en promenad i parken. Det finns sjukt mycket ekorrar där. Man ser ekorrar hela tiden. Jag fattar inte hur de kan vara så många när det finns så mycket trafik så nära. Nils, som börjat gilla djur, kom aldrig tillräckligt nära för att riktigt uppskatta ekorrarna.


Däremot drev han några änder på flykt.




Vi bytte en bajsblöja på det här schyssta stället.





Nils tjatade om att vi skulle köpa den här boken men vi sa nej.

Effective discipline for Children 2-12

Sen åkte vi till Harvard. Harvard var inte så speciellt som man kan tro. Inte så stor skillnad från Göteborgs universitet. Vi passade på att ta ett kort vid en staty av Harvards grundare John Harvard.


Det mer turister än studenter vid Harvard. Vi fick, på allvar, stå i kö för att ta statykortet. När vi stod där hann vi se att alla andra tog på Johns fot när de blev fotograferade. Foten hade fått en annan färg än resten av statyn på grund av allt tafsande. Och Nils ville ju inte vara sämre.


Här fjantar jag mig utanför en bokaffär. Nils var inte så förtjust.


Så här ser utsikten ut från vårt hotell. Vi bor på 14e våningen.


När det regnade fick Nils underhålla sig på rummet. Det blev lek på AC:n.






Och lite kittel och blås på magen.














Imorgon flyger vi hem igen. Ska bli skönt att komma hem men tråkigt att komma tillbaka till vardagen. Flyget går klockan 23 och vi ska checka ut från hotellet klockan 11. Hoppas på fint väder. Det är svårare att hantera regn när man inte har ett hotellrum att rymma till.

1 kommentar:

  1. Välkomna hem! Såg på Diamond Leage från NY igår att det regnade. Kul med alla korten. Ska nu iväg för att sjunga i kyrkan. Trots det; nöjd med att det inte blev nåt bokköp.

    SvaraRadera