Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 27 juni 2011

Midsommarhelgen

Midsommarhelgen har varit lugn för oss. Man orkar inte med så mycket festligheter när man försöker lära sitt barn att sova. Men lite mysiga utfykter har det blivit.

På midsommarafton var vi på Liseberg. Nils är väl ännu lite för liten för att uppskatta nöjesparken till fullo men man märkte att han gillade det. Jag älskade Liseberg när jag var liten, som de flesta andra barn antar jag. Mitt bästa Lisebergsminne är när mina föräldrar lurade i mig och min syster att vi skulle åka och kolla på färg eller något annat trist som man tvingades hänga med på när man var barn. När vi började närma oss Liseberg frågade jag om det inte var så att vi ändå skulle dit. Först var föräldrarna allvarliga och sa att nej vi skulle ju kolla på färg. Fast sen började de löjla sig och säga typ att vi skulle kolla på färger jääättelänge och att vi dessutom skulle kolla på tegelpannor också. Varpå jag och min syster började fatta att vi skulle nog få gå på Liseberg. Fast man var inte helt säker förrän man var där inne.

Liseberg är ju tyvärr inte lika fantastiskt roligt för mig nu som det var då men jag kände att det tog sig när man var där med ett barn.

Vi tänkte att Nils skulle hälsa på Lisebergskaninen

Men Nils lät hälsa att han inte befattar sig med stora gnagare 

Matpaus på Burger King 


Nils försökte gå före kön till Sagoslottet genom att säga till vakten att han "stod på listan" men fick kalla handen
Nils gillade Sagoslottet 
Drakbåtarna väckte däremot ingen större entusiasm 

Karusellen var kul och dessutom gratis 
G tyckte att det blev lite väl mycket fotograferande

På midsommardagen var vi på Gunnebo slott 

Nils jagade and 
badade benen, 

njöt av utsikten, 

åt stubbe, 

sten

och poserade vant. 

5 kommentarer:

  1. Tack! Ytterligare en anledning att åka till USA. Fina barnkläder är mycket billigare.

    SvaraRadera
  2. Vi åker till Los Angeles över jul och nyår har vi nyss bestämt, jävlar i min lilla låda vad det ska shoppas barnkläder då.

    Förstår inte hur flygresan ska gå till, 15-16 timmars flygtid och en Isak som inte sitter still. Stackars, stackars de andra passagerarna...

    Hur fixade Nils jetlagen? Han sov dåligt vet jag att du skrivit men var det p g a tidsomställningen tror du? Jag har aldrig varit så långt bort så jag vet inte själv hur det är att vara 9 timmar (som det är i L.A) "fel".

    SvaraRadera
  3. Gud vad kul! Hur länge ska ni vara borta? Klart du ska handla barnkläder!!!

    Vi var ju också inne på att åka till västkusten först men valde bort på grund av flygresan. Jag tyckte dock inte att flygresan var något problem. Men jag var inställd på att det skulle bli fruktansvärt. Han kommer ju sova några av timmarna och resten av tiden får man bara underhålla... Nils gillar inte att sitta still annars men var faktiskt riktigt duktig.

    Han sov uselt de första tre/fyra nätterna. Men Nils sov dåligt innan vi reste också + att New York är ju rätt körigt. Vi försökte boka flygresor så att det hellre skulle bli så att man var uppe 1,5 dygn - och sen la sig än att man kom till USA på kvällen och skulle sova fast kroppen var inställd på att det var morgon. Det funkade bra för mig iaf. Isak har ju sovit bra så länge så jag tror att det kommer gå super.

    SvaraRadera
  4. Vi är borta ca två veckor, håller på och kollar flyg nu. Ska förbereda mig på det värsta så kan det bara bli bättre =)

    Det är just p g a att Isak är så "duktig" med rutinerna som jag blir nervös för tidsomställningen...

    SvaraRadera