Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 24 juni 2011

Svar från forumet

Sitter och väntar på att våga stoppa om Nils och lägga mig i tältsängen i hans rum. Mer om hur det gått inatt senare.

Igår fick jag svar av någon av moderatorerna på Anna Wahlgrens forum. Jäkligt gullig tjej alltså. Jag tänkte först att jag skulle återge mina frågor och hennes svar här men svaren är så långa och detaljerade så jag tror inte att det blir så intressant.

Svaren jag fick var dock i korta drag att jag inte kunde ha kvar nappen. Den skulle i soptunnan =(. Däremot var det okej att buffa Nils första natten trots att han blivit buffad länge som somningsmetod och ÄLSKAR buffning. Det var dessutom okej att lägga ned Nils om han inte la sig ned själv och var ledsen. Men jag skulle inte springa fram och tillbaka utan läsa av Nils och välja mina tillfällen med omsorg. 

1 kommentar:

  1. Vad kul att du fick bra svar på forumet! Ser fram emot ditt nästa inlägg.

    Önskar er en riktigt härlig midsommar!

    SvaraRadera