Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 9 juni 2011

Nils 11 månader

Orkade inte skriva om Nils framsteg igår så det får bli idag istället.

Nils 11 månader:

70,5 cm lång och 9 300 gram tung (uppmätt för cirka en månad sen.)

Har storlek 74 och 80.

Har slutat åla och kryper numera riktigt snabbt.

Ställer sig mot allt och går mellan saker om han håller sig i.

Kan stå själv i flera sekunder om han inte vet om att han gör det.

Älskar att vi håller honom i händerna och går med honom. Går numera även med en hand.

Går riktigt stabilt. Det enda som saknas för att gå själv är mod.

Har 4 tänder. Två ettor i underkäken och en etta och en tvåa överkäken för att prata som en insatt.

Säger da, titta och mamma.

Skrattar mest under tittutlek och bad. Har numera börjat ta initiativ till egen tittutlek.

Sover rätt dåligt nuförtiden. Det blir Sova hela natten-kuren när vi kommer hem om inte under sker till dess. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar