Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 26 augusti 2011

Att flytta

Det är rätt jobbigt att flytta tycker jag. Speciellt när man ska sälja sin gamla bostad. Varje gång som jag och G förlorade en budgivning tidigare så tänkte jag att det inte gjorde någonting för att det var så skönt att slippa flytta. Och nu är vi mitt upp i det.

Det är ganska lång tid som man inte känner sig hemma någonstans. Jag känner mig inte hemma i lägenheten nu när den är stylad. Mycket av stylingen är jättefin men vårt liv är liksom inte kompatibelt med ett stylat hem. Så fort man lever och lägger sina nycklar någonstans eller tar en kaffekapsel från den fixade skålen med sådana så förstör man stylingen. Och ett litet barn passar verkligen inte in i mäklarfirmans bilder. Så länge han inte är ett extremt lugnt barn som gillar att leka med sin enda leksak. En Briohund som står utslängd lite nonchalant på golvet.

Det ska blir skönt när försäljningen är över tycker jag men inte heller då kommer det vara mysigt hemma eftersom man är på väg ut därifrån. Det känns inte roligt att köpa nya blommor eller laga god mat när en stor del av ens hem ligger i lådor.

Det värsta är att när man äntligen har flyttat så tar det ett tag innan det känns som hemma på det nya stället också. Det tar ett tag att få upp alla lådor och känna in det nya hemmet. En del tycker att den delen av flyttprocessen är rolig men inte jag. Jag vill att det ska kännas hemma och sådär ombonat som det gör i ett hem som man bott i i flera år direkt.

Jag hoppas det ska gå fort att få in hemmakänslan i det nya huset. Trots allt gnäll så är jag väldigt glad över att vi ska flytta och att vi äntligen hittat ett hus som passar oss. 

2 kommentarer:

  1. Tur att du la in sista stycket, om att du var glad. För ni ska ju flytta till världens finaste hus!!!!!!!!!!! Det är jobbigt nu, men det är ju bara några minuter av livet, tänk så. Hoppas ni haft en trevlig helg i allt stök (läs style)! Dragonlady

    SvaraRadera
  2. Haha. Snäll du är. Det känns bättre idag. När jag skrev inlägget trodde jag fortfarande att korten skulle tas på onsdag. Hoppas att ni hade det mysigt skogen!

    SvaraRadera