Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 31 augusti 2011

Snorunge

Nils vaknade en gång inatt, var ledsen och hade svårt att komma till ro igen. Det händer så sällan nu så att man förstod att det var någonting annorlunda. Men eftersom en del av vår sovmetod är att man inte går in till barnet och "räddar honom från sängen" så var vi aldrig inne hos honom utan han somnade om efter några minuter.

Imorse när G gick och hämtade honom så möttes av en riktigt snorig pojke med... ett tangentbord i sängen. Nils tycker att det är roligt att slänga ned saker i sin säng och G kan uppenbarligen inte ha kollat särskilt noga i den innan han la Nils igår. Om det var snoret eller tangentbordet som störde skönhetssömnen lär denna natt utvisa.









2 kommentarer:

  1. Det är verkligen förkylningstider nu. Igår kom jag på Alma när hon stod och ritade med snor på hallspegeln, vilken snorunge va ;)

    SvaraRadera