Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 13 augusti 2011

IKEA-besök

Vi hade en stylist hemma hos oss häromdagen med anledning av att vi ska sälja vår lägenhet. Vi ska sälja genom Alvhem som tar jättefina bilder och har duktiga mäklare. Däremot är det ganska uppenbart att lägenheterna de säljer är "fixade". Jag har skojat med kompisar om att det är så lustigt att alla som säljer genom Alvhem är så duktiga på att sy och sticka. Eller ja, det måste de ju vara eftersom de har ett hela rum tillägnde sitt intresse. Och lustigt nog föreslog stylisten just en syavdelning i en del av vår lägenhet...

Hur som helst. Stylisten var inte nöjd med vår belysning. Lågenergilampor var tydligen no-no när man skulle sälja sin lägenhet så i torsdags begav jag, min syster och Nils oss till IKEA för att försöka åtgärda problemet.

Jag tänkte att Nils skulle sitta söt och snäll i kundvagnen.

Så här ungefär.. 


Men Nils hade andra planer. Han vägrade sitta i vagnen utan ville springa runt själv och pilla på allt.




Jag försökte få användning av hans överskottsenergi genom att få honom att köra vår kundvagn. Det var en kul en liten stund.





Jag kan säga att jag var ganska svettig när jag åkte därifrån. Hejade på en gammal klasskamrat från högstadiet. Hon gick på IKEA med en barnvagn och såg hemskt sliten ut. Som om hon inte fått sova så mycket det senaste. Tyvärr fick hon nog ungefär samma bild av mig.


Det här kortet har inget direkt samband med texten men spana in den malliga hållningen...

4 kommentarer:

  1. Åh Alvhem tar så fina bilder! Vad roligt med Stylist! Du måste verkligen ta före och efter bilder!

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Lite efter-bilder blir det nog iaf. Före-bilder har jag inte tagit några och nu är lägenheten ganska upp och ned =).

    SvaraRadera
  3. Hahaha!! Vilket underbart kort, det där nedersta!
    Tack för gratulationen, det ska bli spännande att blogga om det, tycker jag!
    Jag visste inte att du läste min blogg. Kul att du kommenterade!

    SvaraRadera
  4. Nej, jag har varit lite hemlig men nu kunde jag inte hålla mig från att kommentera =).

    SvaraRadera