Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 13 augusti 2011

Vår lilla ekorre

Nils har en kul grej för sig just nu. Han gömmer saker. Under soffan, bokhyllan eller soffbordet. Allt går bra. När fjärrkontrollen är borta har jag slutat att leta i soffan och börjat kolla direkt under den istället. Där ligger den nästan alltid, tillsammans med lite annat smått och gott. Igår hittade jag t.ex. det försvunna presentpappret som G skulle ha till bröllopspresenten.

Han är så rolig när han gömmer undan saker också. För han börjar med att putta in saken. Sen backar han tillbaka och liksom en konstnär beskådar sitt verk lite på håll. Sedan puttar han in saken lite till. Det känns som sparar roliga saker för att ha dem senare. Men likt en ekorre glömmer han fort bort var han glömt sina skatter.

Nils försöker gömma sin favoritpanda. Pandan visar sig vara lite för fet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar