Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 6 augusti 2011

BVC-besök

Nils var på ett-årskontroll på BVC i torsdags.

Han var 74 cm lång och vägde 10 200 gram. Huvudet var inte lika stort i förhållande till kroppen längre.

Jag fick lite beröm för att hans huvud börjar bli lite rundare. Jag förtjänar väl inget beröm egentligen för nu gör jag ju ingenting för att motverka plattheten. Men jag blev glad ändå. Kul att jag inte bara inbillar mig att det blivit rundare. Det är lite snett fortfarande dock.

Nils fick slå ihop två klossar och visa att han kunde gå (det var inget krav att kunna gå.) Sen frågade de om jag tyckte han började förstå ord, vilket han ju gör.

Till sist fick Nils en vaccinationsspruta i varje ben. Det blir bara jobbigare och jobbigare att ge honom dem tycker jag. Kan tänka mig att det blir ännu värre när han kan prata och säga att han inte vill. Blä.

Jag hade tänkt att fråga läkaren vad Nils pryl på näsan är för något men jag glömde det. Han har en liten förhöjd prick på näsan som han har haft sen han föddes. Ibland ser den bara ut som en förhöjning men ibland ser den ut som ett sår. Det är ingen läkare som har noterat den hittills så jag antar att det inte är något farligt men det hade varit kul att veta. Nu ska han dock inte till BVC förrän om 18 månader(!) så jag antar att jag får leva i ovisshet ett tag till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar