Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 24 augusti 2011

Mycket att stå i

Inte mycket tid och energi över till bloggen nu när vi håller på och fixar med lägenheten inför försäljningen. Det är så sjukt mycket som ska göras om man vill fixa allt som stylisten pekat på. Hade man gjort en av dem tusen saker vi gjort de senaste dagarna en vanlig dag så hade man varit nöjd. Och ändå lejer vi bort en del, som fönsterputsning t.ex.

Här oljar jag in trallen på balkongen

Imorgon kommer stylisten hit för första gången och ska börja med sitt fix. Hon ska ställa in egna möbler, tavlor och fixa med våra grejer så att det blir optimalt inför försäljningen. Bilderna ska tas först på onsdag så vi kommer få leva med det stylade hemmet i några dagar. Det hade ju inte varit några problem om det bara var jag och G men det ska bli intressant att hålla efter Nils när det kommer ut saker som han kan nå. När stylisten var här så pekade hon på ett tomt avlastningsbord som vi har i köket och sa att man kunde fylla ut det med lite fina burkar, växter o.s.v. Jag tänkte tyst för mig själv att det finns en anledning varför bordet var tomt...Imorgon ska vi dessutom byta tillbaka sovrummen så att Nils får det lilla sovrummet utan dörr. Han som behöver ha det kolsvart på morgonen för att inte vakna i ottan.
Vi får se hur det går. Det är iaf tur att man inte flyttar oftare. 

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul med stylist!!! Ni tar väl kort nu? Jag är så nyfiken att se resultatet. Du måste länka till annonsen sen. Jag ska gå in på Alvhems och få lite mer inspiration inför kommande stajlingar som jag kommer att få göra.

    SvaraRadera
  2. Jag lovar =). Alvhem är toppen för inspiration. Kolla in Bo-Laget också om du inte gjort det.

    SvaraRadera