Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 2 augusti 2011

Nils saknar sin pappa

Nu har G varit borta en vecka. Han kommer hem på söndag.

Igår pratade vi på Skype alla tre. Eller ja. Nils fattade väl inte riktigt att han skulle prata med G men G fick höra honom tjattra och se honom springa omkring iaf.

Jag har inte märkt någon skillnad på Nils sedan G åkte. Han har varit på rätt gott humör nu när han lärt sig gå på allvar. Men igår märkte jag att Nils saknar sig pappa. Nils satt i badet och skulle snart gå och lägga sig när min syster gick in genom dörren. Hon gick in utan att ringa på och jag ropade hej från badrummet, precis som jag brukar när G kommer. Och Nils blev helt tokig. Han ville upp ur badet direkt. Sträckte upp armarna och hojtade och när jag inte tog upp honom så försökte han själv gå ur badkaret i ett stort kliv. Jag fattade direkt att han trodde det var G. G kommer oftast hem från jobbet vid den tiden och Nils brukar ta sig till dörren och välkomna honom. Det är uppenbart att han saknar sin pappa även om det inte märks så mycket i övrigt. Tur att han kommer hem snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar