Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 21 augusti 2011

Det går bättre med maten nu

Nils har krånglat med maten ett tag. Bara velat äta burkmat och fått oförklarliga raseriutbrott under måltiderna. För någon vecka sen tipsade Rebecca mig om att ge Nils plockmat som han fick pilla med under tiden som man matade honom. Och det har funkat jättebra.

Jag har såklart testat att ge honom plockmat innan men inte som distraktionsmoment. Fokus har legat på att han ska äta plockmaten och eftersom han inte gjort det så har jag inte tyckt att det är någon mening med att ge honom den. Han äter inte mycket av plockgrejerna nu heller men det struntar jag i. Slänger han ned allting på golvet så plockar jag bara upp det igen. Han är så nöjd med att ha ett eget fat med saker han kan plocka med så han märker inte att jag petar in massa annan mat i munnen på honom under tiden. Och nu går all mat bra. Även hemlagad med lite större bitar. Hurra!




2 kommentarer: