Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 16 augusti 2011

Hösttecken

Imorse tog G hand om Nils en stund så jag fick sova lite extra. Och när jag kom upp stod frukosten uppdukad =).

Det tar ju inte så lång tid att göra frukost till sig själv men av någon anledning gjorde det här att jag och Nils var klara för aktiviteter extra tidigt idag. Vi satte oss därför för spårvagnen för att vara på Universeum lagom till när dörrarna öppnar, d.v.s. klockan nio. Trodde vi. För tydligen hade Universeum gått över till vintertid och öppnar numera inte förrän tio. Lata hajarna.


























Jag hade såklart inte klätt Nils tillräckligt varmt för en timmes utevistelse så vi satte oss på spårvagnen hem igen. Lite lek i sandlådan är nästan lika kul som att kolla på hajar tänkte jag. Det har regnat en hel del här det senaste så jag tyckte att det var lämpligt att prova de nya galonbyxorna som jag köpte igår när min mamma var snäll nog att passa Nils ett tag.

Byxorna passade perfekt, vilket inte är perfekt. Jag har ju tänkt att han ska kunna ha dem hela hösten och vintern. De var inte så hemskt dyra som tur var.




Hursomhelst, när vi kom ner till sandlådan möttes vi av två småpojkar och deras mamma. Kul med lite sällskap tänkte jag. Då berättade mamman att de hade varit magsjuka i två dagar och att vi borde akta oss. De var tydligen friska nu men stannade hemma en extra dag för att inte smitta ned folk på dagis. Jag och Nils stannade några minuter men höll oss på behörigt avstånd från killarna. Och sen gick vi upp och skrubbade händerna. (Och jag åt vitpeppar.) Hösttecken i form av ändrade tider och galonbyxor kan jag ta. Kräksjukan slipper jag helst ett tag till. 

2 kommentarer:

  1. Där var vi.oxå i dag med kusin Anton och farbror Patrik sedan blev.de Liseberg . Filip gilla karusellen och spegelhuset mest : Anna & Filip

    SvaraRadera
  2. Vilken heldag! Mysigt att han lärt sig krypa =).

    SvaraRadera