Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 19 augusti 2011

Nils fick inte träffa sin blivande idag

Jag har inte berättat det här för så många för det känns så otidsenligt men faktum är att jag gifte bort Nils med en tjej när han låg i magen. På den tiden stod tjejbebisarna i kö för att få gifta sig med Nils. Nu när han kommit ut och man har märkt vilken gnällspik han är så står inte frierierna som spön i backen direkt.

Nils blivande fru, Tova, kommer från en fin familj och är både glad, söt och synnerligen begåvad. Dessutom är hon väldigt förtjust i Nils verkar det som. Hon kan t.ex. säga Nils. (Förutom mamma så benämner hon inga andra personer vid "namn." Eller i vart fall gjorde hon inte det sist vi sågs.) Dessutom blir hon tydligen eld och lågor när hon ser honom på bild.

Tova

Tyvärr verkar inte Nils riktigt lika intresserad av Tova ännu. Han var mer intresserad av getterna än henne när vi var på djurgårdarna i Slottskogen senast.

Idag var det meningen att Nils och Tova skulle på träffas men Tova blev sjuk och fick feber så vi fick ställa in. Nils som hade gjort sig till med skjorta och allt. Vi gör ett nytt försök på måndag igen.


How are you doing? 

1 kommentar:

  1. Åh dom kommer bli ett sånt vackert par! Hon ser ut som en förtjusande ung dam!

    SvaraRadera