Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 8 augusti 2011

Familjen samlad

Igår kom G hem. Äntligen. Så mysigt att få träffa honom igen.

Det tyckte Nils också. Efter ett tag iaf. G kom på lunchen när Nils sov. Först tyckte jag att G skulle gå in och väcka honom när det var dags men sen kom vi på att han kanske skulle bli rädd. Jag väckte därför Nils som vanligt och så kom G in i hans rum efter ett tag.

Nils blev lite rädd först faktiskt. Gömde huvudet mot mig och ville inte titta på G. Konstigt hur fort barn anpassar sig till en ny situation och glömmer hur det var innan. Men vi tog det lite lugnt och efter ett någon timme var allt precis som vanligt igen. G busade och Nils skrattade mer än han gjort på två veckor med mig. Skitunge =).

G tyckte att Nils blivit jättestor under de två veckorna som gått. Han gick ju inte alls så fritt när G åkte och överhuvudtaget har han blivit mycket mer som ett barn (istället för en bebis) de senaste veckorna.

Jag tycker det är skönt att allt är som det brukar vara igen. Det funkar att ha hand om Nils själv men det tar på krafterna och det är tråkigt att inte få dela alla grejer som händer med Nils med G. Jag har nämnt det förut men jag är så imponerad av ensamstående med barn. Jag vet inte om jag hade orkat det ärligt talat. 

4 kommentarer:

  1. Förstår att det hänt mycket på två veckor! E åkte till Danmark idag och kommer hem sent på onsdag och han har lite ångest bara över det, så jag förstår att det känts jobbigt för G att vara borta så länge.

    SvaraRadera
  2. Det händer ju saker hela tiden. Läste i en kommentar hos Militärmamman att du håller på att starta upp en ny blogg =).

    SvaraRadera
  3. Ja men det kan dröja tills den kommer igång! Hör såklart av mig så fort den öppnas om du vill läsa.

    SvaraRadera