Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 30 augusti 2011

Hiss!

Idag har jag och Nils varit med Ida och Linn på Sjöfartsmuseumet. Nils var mer intresserad av att rymma från mig än att kolla på humrar och båtar. Ida var go och söt som vanligt. Hon lärde sig dessutom att säga Nils under besöket. Det var tydligen hennes sjunde ord. Jag har ju tidigare nämnt att Nils också var ett av Tovas första ord och jag berättade även det för Linn. Linn menade att det nog beror på att Nils är lätt att säga men jag tror såklart att det beror på att Nils är en sån sötnos. Att han dessutom spelar svår och verkar totalt ointresserad har ju alltid varit ett säkert kort för att få tjejer på fall.

Nils lärde sig också ett nytt ord idag. Hans sjunde ord (om man får räkna voff och mjau som ord) blev tydligen hiss. Att Nils gillar att åka hiss behöver jag kanske inte förtydliga.

Idag har jag sett bilderna från fotograferingen. Det blev rätt bra får jag säga. Imorgon läggs de ut på Hemnet och här på bloggen om jag har tid. Det ringde faktiskt en kvinna till mig idag som hört att vi skulle sälja. Hon kände någon var intresserade av en trea i vårt hus och ville få en förhandsvisning av lägenheten. Men när hon hörde att den skulle ut på Hemnet imorgon så tyckte hon att de lika gärna kunde gå på de riktiga visningarna. Det verkar lovande att folk hör av sig om lägenheten redan innan den lagts ut tycker jag... Men det med tanke på hur krisbeskeden och börsrasen avlöser varandra just nu så kan det ju gå hur som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar