Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 29 augusti 2011

Utslängda

Fotografen ville tydligen inte ha sällskap av en klåfingrig ettåring när han tog sina bilder. Konstigt tycker jag. Så jag och Nils har varit på lekplatsen, Nils har käkat Pasta Bolognese och nu ligger han och sussar i vagnen. 



Själv har jag ätit en fullkornspasta som jag hade fullkomligt dille på när jag ammade Nils och inte fick äta mjölk. Ska snart ut och rasta vagnen lite så att Nils inte vaknar alldeles för tidigt. Han är rätt känslig för ljud när han inte sover jättedjupt. 

Igår när G mailade mig kort från sin Iphone till gårdagens inlägg så kollade vi igenom alla hans kort och filmer på Nils. Det känns helt obegripligt hur liten och ynklig Nils var i början. 

Jag hittade även det här kortet som inte är så gammalt men ganska kul tyckte jag. 



4 kommentarer:

  1. Han är så himla gullig, lille Nils. Jag förmodar att Gustav köpt t-shirten?
    Jag ser fram emot när Nils, Lloyd och Einar ska ha pyjamas-party och äta popcorn.
    /Farbror Emil

    SvaraRadera
  2. Vilket sött gäng de kommer att vara! Och visst är det G som inhandlat tröjan. Tänk att du kunde se det ;-). Kul att du kommenterar förresten.

    SvaraRadera
  3. Är detta den berömda marulk minen ?
    ,/Anna

    SvaraRadera
  4. Haha. Det är nog på väg mot en en sån. Man ser mycket mer av undertänderna. när han gör marulken.

    SvaraRadera