Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 17 augusti 2011

Lite kort om dagen

Idag har G varit ledig och tagit hand om Nils. Han har dessutom varit sjukt flitig och tvättat och fixat massa saker som måste göras inför försäljningen.

Själv har jag lunchat med bästa kompisen och shoppat lite höstkläder till mig och Nils. Lunchen resulterade i att jag, för första gången på länge, kände ett svagt sug efter att börja jobba igen. Suget höll i sig så länge så jag hann slänga iväg ett mail till min arbetsgivare för att fråga hur de tänker sig min framtid efter mammaledigheten. Jag skrev att jag trodde jag skulle börja jobba ungefär den 1 februari 2012. Hoppas att vi får en förskoleplats efter årsskiftet och att Nils är inskolad då...

Just nu känns det som vi bor i en kappsäck. G har tagit ned alla gardiner och persienner i hela lägenheten och alla TV- och Internetsladdarna står i en flyttlåda på golvet. Vi har folie för alla Nils fönster men ljuset sipprar ändå igenom här och där. Imorgon kommer målare hit för att måla om två dörrar och dutta på avskavda lister, väggar och annat smått och gott. Och ändå är det massa kvar att fixa innan fotograferingen ska ske om en och halv vecka. Och sen blir det ännu mer inför visningarna. Gah....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar