Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 9 augusti 2011

Inget bröllop för mig

G och jag är bjudna på bröllop till helgen och det var meningen att min mamma skulle passa Nils över natten för första gången i samband med det. Det är en kompis till G som bor i Danmark som gifter sig.

Igår satte vi oss och kollade på hur vi skulle lägga upp resan. Väldigt typiskt oss att inte göra det i samband med att vi tackar ja till bröllopet eller överhuvudtaget tidigare än samma vecka vi ska åka. Det gick inte ihop alls. Bröllopet började ett och låg 2,5 timmes från flygplatsen/färjan. För att inte behöva åka dagen innan skulle vi ha behövt gå upp vid halv sex. Vi skulle knappt ha någon tid att låta Nils "vänja sig" vid mamma innan vi åkte utan hon skulle i princip ha fått väcka honom själv. Vi skulle dessutom ha behövt åka hem tidigt dagen efter för att inte komma hem alldeles för sent.

Sammantaget var inte omständigheterna alls sådana som jag skulle vilja att de var när vi lämnade bort honom för första gången. Jag hade sett fram emot att gå på fest och kunna klä upp mig och ta det lugnt. Nu skulle det bli rätt stressigt och jag kände att jag inte skulle vara avslappnad med att lämna bort Nils så länge och på det sättet. Så nu har vi gemensamt bestämt att G ska åka själv så stannar jag hemma och har hand om Nils. G ringde och pratade med sin kompis och de hade inte bokat antalet kuvert ännu så de fick inte betala extra för att jag inte kom. Förmodligen är de bara glada att slippa en konstig svensk i bordplaceringen också..

Trist att inte få gå på fest men det kändes väldigt skönt när vi fattat beslutet. Ska man ta min mammas tid i anspråk i två hela dagar så vill jag kunna utnyttja tiden bättre och inte behöva lämna Nils det första jag gör på morgonen.

Nu har jag bara lägenhetsförsäljningen att oroa mig för...

2 kommentarer:

  1. Bra beslut tycker jag! Även om det är tråkigt att inte få gå på fest, men det kommer förhoppningsvis flera.

    Lycka till med försäljningen! (Själv har vi visning den 28/8)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns bra =).

    Spännande med försäljning för er också. Och kul med flytt som jag antar är på gång då!

    SvaraRadera