Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 9 september 2011

Ännu ett trevligt läkarbesked

Idag var vi på barnmedicin för uppföljning av Nils mjölkallergi. Precis innan vi gick dit så föll Nils på näsan så att han blödde näsblod. Eftersom han redan innan hade ett stort blåmärke på kinden kände jag mig som värsta barnmisshandlaren när vi kom in till läkaren. Det enda hon sa om Nils utseende var dock att han var "alldeles lagom trind" så det var kanske ingen fara.

Vi gjorde ett nytt pricktest. Som var negativt denna gång!!!

Hello hey!

Läkaren menade att man inte skulle ropa hej för tidigt eftersom Nils problem främst varit i tarmarna och då är tydligen pricktesten inte helt pålitliga men det var ändå ett positivt besked. Nästa steg blir att försöka provocera fram en reaktion genom att ge honom mjölk. Vi fick en tid för det nästnästa tisdag. Då ska man ge honom utspädd mjölk och se hur han reagerar. Vi ska vara på barnmedicin under fyra timmar och läkaren kommer att titta till oss hela tiden.

Det ska bli spännande. Jag hade faktiskt ställt in mig lite på att Nils skulle vara allergisk rätt länge så det här känns riktigt roligt. Skulle vara så skönt att slippa vara rädd för att Nils ska äta upp otillåtna saker från golvet på förskolan. Skönt att inte behöva tänka så mycket när man lagar mat heller. Men som läkaren sa man ska väl inte ta ut segern i förskott...

3 kommentarer:

  1. Grattis! Håller tummarna för att det har växt bort.

    SvaraRadera
  2. Detta vill Lloyd gärna fira med maränger och grädde. Och om det nu skulle visa sig vara mjölkallergi så får det väl bli något annat gött.

    SvaraRadera
  3. Prettomarie: Tack! Det gör jag med.

    Lloyd: Var och när? =)

    SvaraRadera