Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 15 september 2011

Hämta ut Nils mat på posten

Idag var jag och hämtade ut sex burkar ersättning till Nils på Posten. Oftast brukar vi få burkarna lämnade vid dörren men den här gången har det tydligen blivit något fel med det.

Jag var väl förberedd och hade med mig Nils pass. Det hade jag inte första gången vi skulle hämta ersättning där. Jag trodde inte mina öron när kassören frågade efter Nils legitimation. Ja, alltså Nils är BEBISEN, sa jag, fortfarande helt inställd på att allt var ett misstag. Jaha, sa kassören och fällde en ointresserad blick ned i barnvagnen. Kan han inte uppvisa giltig legitimation så får ni inte hämta ut paketet. Det står här att det har ett värde upp till femtio tusen kronor (?). Det förstår du väl att man inte kan lämna ut så dyrbara grejer hur som helst.

Efter lite suckar och mummel från min sida så klämde kassören ur sig att jag kunde få ut ersättningen om jag kunde visa ett myndighetsdokument på att jag var Nils vårdnadshavare. Något riktigt sådant papper (typ från Skatteverket eller liknande) hade jag inte och ersättningen ville jag ju såklart ha ut så fort som möjligt.

Jag gick hem och letade lite bland våra papper och hittade ett försäkringsbrev från If på Nils barnförsäkring som var adresserat till mig.  Jag trodde aldrig det skulle funka men Postenkillen verkade tycka att det var ett toppenbevis på att jag var Nils vårdnadshavare och vips så var de dyrbara burkarna våra.

Idag slapp jag som nämnts fula mig med oriktiga myndighetspapper eftersom jag kunde visa upp Nils fina pass för kassörskan. Skrattade gott gjorde hon åt passet också. Det gör jag också varje gång jag ser det. Vet att jag visat detta kort tidigare men jag tycker det tål att visas igen.


Hahahaha 

1 kommentar:

  1. Det var innan han insåg problematiken med världsekonomin... :-)

    SvaraRadera