Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 6 september 2011

Träning under hösten

Det har blivit lite si och så med träningen under sommaren. Vissa veckor har det blivit mycket och vissa veckor inget alls. Nu ska jag försöka ta nya tag.

Allra helst skulle jag vilja få hjälp av en personlig tränare som sa åt mig exakt vad jag skulle träna. Lite pepp på plats hade nog inte heller varit helt fel. Men det är ju så djävulusiskt dyrt med personliga tränare så det får nog vänta till jag vinner på hästar eller något. Till dess tänkte jag sno någon annans upplägg som hon fått av en personlig tränare, nämligen Philia från bloggen House of Philia. Det var min bästa kompis som läst på Philias blogg att Philia skulle köra tre träningspass i veckan. Ett styrkepass främst inriktat på armar, rygg och mage, ett löppass för konditionens skull och ett yogapass för stretchingens skull.

Jag tyckte att det lät perfekt för mig. Jag har tränat rätt mycket styrketräning efter Olgas rekommendationer och även om det funkar ganska bra resultatmässigt (om man nu tränar regelbundet) så känner jag att jag behöver lite konditonsträning och stretching för att inte flåsa i trappor och knaka när jag går upp ur soffan. Att träna tre gånger i veckan är lite i mesta laget att hinna med känner jag men om jag får in det till en vana så tror jag det kan funka.

Denna veckas träning kommer alltså se ut som följer:

Måndag: Löpning cirka 7 km (check).

Onsdag: Yoga

Fredag: Styrka

I samband med det här ska jag även sluta käka godis och kaffebröd varje dag. Jag kommer tillåta mig att äta onyttigheter på helgerna. Tyvärr kan jag inte säga att jag börjat ännu eftersom det blev en chokladbit igår och en bulle idag. Dessutom tenderar jag att tycka att det är helg (och alltså tillåtet att äta godis) redan på torsdagkvällarna eftersom G oftast är ledig på fredagarna nuförtiden. Men imorgon ska jag ha lite karaktär iaf. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar