Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 16 september 2011

Idag firar vi



Idag skrev vi på kontraktet för försäljningen av vår lägenhet. De som ska flytta in är en familj på två vuxna och två barn. De verkade jättetrevliga och det verkade som de gillade lägenheten. Det är konstigt att jag blivit en sådan irrationell typ som faktiskt bryr mig lite om vem det är som ska flytta in i mitt gamla hem.

Det känns väldigt skönt att allt är klart. Det blev inget försäljningsrekord direkt men det är ju inga toppentider att sälja i nu så vi är nöjda och glada ändå.

Vi har varit en sväng på Feskekörkan och köpt sashimilax, laxpaj och aioliräkor. Till det blir det bl.a. lite skumpa, som jag fick visa legitimation för att få köpa =D.

Här ska firas!

3 kommentarer:

  1. Grattis! Dubbelt firande alltså? Försäljning av lägenhet och att du kan tas för tonåring. =)

    Vilken lättnad det måste vara, nu kan ni stöka till ordentligt och bara planera flytten! När är det ni flyttar?

    SvaraRadera
  2. TACK! Jo, det känns riktigt riktigt skönt. Det är först nu man kan glädjas åt huset på riktigt. 14 oktober får vi tillträde till huset men de nya ägarna till lägenheten tar över den först 1 december så det är inget stress med flytten.

    SvaraRadera
  3. Bara att få visa leg är anledning nog att skåla i Champagne!!!
    Grattis till båda delarna. :-)

    SvaraRadera