Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 18 september 2011

Lördag

Gårdagen såg ut ungefär som mina lördagar kunde se ut några år innan Nils kom. Även om jag inte skulle vilja ha det så varje helg så var det väldigt kul som omväxling till lekplatsbesök och mysiga hemmakvällar.

Lördagen började med utefrukost. Vi kom dit en timma innan cafeet öppnade (vilket inte hände innan Nils kan jag säga) men personalen förbarmade sig över oss och lät oss få varsin frukost ändå. De ångrade sig nog när det kom fler gäster som de inte kunde neka eftersom vi satt där. Nils var lite gnällig till en början men gaskade upp sig när cafeinnehavaren kom ut med några skivor av hans favoritfrukt, vattenmelon.





Efter frukosten var jag ute på en lång springtur under tiden som Nils sov middag. Den här veckan har jag i och med det hinnit med både ett styrkepass och en löptur vilket jag är nöjd med med tanke på hur mycket jag haft att fixa med denna vecka. Men nästa vecka ska jag hinna med lite yoga också..

På kvällen var jag ute med tre tjejer som jag jobbade med på ett cafe efter att jag gått ut gymnasiet d.v.s. för 12 (!) år sedan. Vi var ute och åt pasta och drack vin och efter det blev det drinkar på ett uteställe. Efter att ha uppdaterat oss på vad som hänt de senaste fem åren sen vi sågs (mitt liv var i särklass tråkigast att höra om) så avhandlades moraliska dilemman som:

* Är det rätt att lämna sin fru som man levt ihop med i trettio år för en tjugo år yngre thailändska om det gör en lyckligare?

* Är det okej att skönhetsoperera sig och/eller använda botox och liknande om det gör en lyckligare?

* Varför tjänar alla våra män/pojkväner bättre än vad vi gör?

Och så vidare. Det var väldigt roligt att träffa cafetjejerna och lika roligt att gå ut lite. Jag vet ärligt talat inte när jag gjorde det sist men det var flera år sedan.

Sist som jag drack mer än två glas vin så blev jag så vansinnigt bakis och jag var lite rädd för att må dåligt idag. Jag vaknade dessutom ganska tidigt eftersom G drog igång dammsugaren då Nils vält ut ett paket strösocker på golvet.... Men jag har bara varit mysseg och härlig hela dagen. Gött liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar