Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 23 september 2011

Provannons

I samband med att vi flyttar så ska jag rensa i mina garderober. Jag har rätt mycket kläder men känner ändå alltid att jag inte har något att ta på mig. Mycket är gamla kläder som jag antingen betalt mycket för, inte gillar längre men inte kan med att slänga/ge bort eller som jag tänker att jag ska använda vid ett väldigt specifikt tillfälle som aldrig uppstår.

Många säger att man kan tjäna lite pengar genom att lägga ut sina gamla grejer på Tradera. Problemet är att jag är lite för lat för att orka ta kort, formulera annons och ta med plagget till Posten om det enbart skulle generera typ en hundring. Har lagt ut en annons på prov nu så ska jag se om det kan vara värt det. I sådana fall ska jag lägga ut fler saker.

Plagget är en blå kofta (Odd Molly) som jag köpte 2008 för kanske 1 000 kr. Jag har använt den hyfsat mycket men nu känns den lite trång över ryggen av någon anledning (tyvärr inte för att jag har styrketränat så mycket.) Återkommer med rapport om hur det gick om det blir nämnvärt. 

2 kommentarer:

  1. Den kommer att gå som tåget. En del går helt upp i spinn över Odd Molly. Du får uppdatera oss.

    SvaraRadera
  2. Jag känner precis som du. Orkar jag liksom? Har med funderat på testannons, men inte ens kommit dit... Hm. Jag vill veta hur det gick!

    SvaraRadera