Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 20 september 2011

Renovera i huset

Nu när försäljningen är klar börjar jag längta ordentligt till när vi ska flytta in i huset. Vi har börjat prata lite om om och i sådana fall vad man ska renovera innan vi flyttar in. Planen är och har alltid varit att bo in oss lite och fixa saker mer på sikt. Men om vi gör några saker innan vi flyttar in så kan vi utnyttja rotavdraget för 2011. Man får inte vara dum.

G vill helst fixa badrummet. Badrummet är nog relativt nyrenoverat men inte på det sättet som man själv hade gjort det. Jag tycker inte att badrummet är det snyggaste jag sett men jag ogillar det inte lika mycket som G gör.


Badrum


Själv är jag mer inne på att måla om och och tapetsera lite. Hallen och i rummet mellan sovrummen skulle bli fint med lite färg tänker jag.


Hall


Hall övre plan


Sen var det ju lite saker som besiktningsmannen anmärkte på och menade att vi borde göra rätt snart. Byta fönsterbleck och täta skorstenen typ. Det är väl det vi borde göra i första hand. Men snark vad trist. 

5 kommentarer:

  1. Grattis, ja både till att ni fårr lght:en såld, huset köpt och att du fick visa leg på systemet! =)
    Vilket hus ni köpt sen då! Ser ut som ett slott på bilderna! Jag gillar badrummet.

    SvaraRadera
  2. Tack, vad snäll du är!
    Bra att du gillar badrummet. Det ska jag hälsa G =).

    SvaraRadera
  3. Jag håller med militärmamman. Och hallen är ju hur vacker som helst! Super fint, ser framemot fler bilder!

    SvaraRadera
  4. Ja badrummet är okej om man vill göra nåt så kan man kakla om golvet. Hallen är superfin! Satsa på konst som är färgglad istället.

    SvaraRadera