Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 21 september 2011

Nils och Ida

Nils är, som jag skrivit förr, inte så intresserad av andra barn. När vi är med andra barn går han hellre lite avsides än hänger med dem. Jag älskar honom som en tok oavsett hur social han är men det är ändå lite tråkigt att han inte verkar bry sig så mycket om andra barn.

Det här kortet på Nils och Ida togs någon gång under sommaren och är väldigt typiskt för hur förhållandet mellan dem har sett ut. Finaste Ida försöker få kontakt med Nils medan Nils fokus ligger någon helt annanstans. Här på gröten.



Idag har jag och Idas mamma varit på sjöfartsmusuemet med barnen. Det blev en kort visit eftersom både Nils och Ida skulle sova runt lunch men det var väldigt mysigt. Nils var jättebra humör. Jag har ju ofta valt att göra saker med andra föräldrar och barn på eftermiddagarna men kanske att jag ska försöka göra att få till lite mer aktiviteter på förmiddagarna när Nils är pigg och glad.

Efter sjöfarts fikade vi en kortis på Café Zenit. Och då satt faktiskt Ida och Nils och kikade på varandra en hel del. Det kanske finns lite hopp om det sociala ändå. Kortet som skulle illustrera det hela blev inget vidare dock.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar