Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 14 september 2011

Puh...

Även den här visningsdagen blev stressig. Men det var den sista så om ingen vill ha en extravisning så kan vi släppa på alla styling- och renlighetskrav och bara vara oss själva. Skönt att kunna släppa Nils fri i lägenheten utan att behöva tänka på att man kommer få städa efter honom.

En del av stressen har berott på att Nils är rätt gnällig och klängig just nu. Jag vet inte om det är en fas eller om det beror på att han är förkyld. Vi var hos läkaren igår med anledning av att han varit dålig så länge. Allt såg bra ut utom snabbsänkan som var lite hög. Enligt läkaren betydde det att han antingen hade en riktig hästförkylning eller att det var en bakterieinfektion som man kunde behöva penicillin för att bli av med. Vi fick penicillin utskrivet och är han inte bra på fredag ska vi ge honom det.

Idag har vi mest försökt att hålla oss hemifrån. På eftermiddagen blev det ett besök på Universeum. Där serverar man tydligen mjölkfria pannkakor. Det blev en portion till Nils och en portion vanliga till mig. Det var första gången Nils åt pannkaka och han verkade gilla det. Hans pannkakor smakade precis som vanliga gör. Det vet jag eftersom jag var tvungen att äta upp två av Nils pannkakor eftersom han bangade ur efter en ynka pankis. Nästa gång blir det nog bara en portion.



3 kommentarer:

  1. Elise älskar pannkakor! Och när hon är mätt river hon dem i småbitar och lägger på golvet till hunden... Inget över till mig alltså. =/

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande nu med lägenheten! Hoppas budgivningen kommer igång snabbt och att priset skjuter i höjden! =)

    SvaraRadera
  3. Militärmamman: Pannkakorna passar nog bättre i hundens mage än i mammans (min). Fast du äter ju för två så kanske ändå.

    Rebecca: Tack! Hoppas, hoppas, hoppas =)

    SvaraRadera