Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 2 september 2011

Att ta sig tid

Jag har väldigt dubbla känslor för hur man ska ta sig tid med sitt barn.

Jag känner både att jag låter Nils styra mitt liv lite mer än vad jag skulle vilja göra OCH att jag aldrig riktigt tar mig tid att göra bara det som han tycker är roligast. I min drömtillvaro så hade all tvätt, disk, matning, blöjbyten och andra måsten skött sig själv så att jag kunde lägga all min Nilstid på att titta på fordon, busa, mata änder och andra saker som han tycker är kul. Det är så lätt att falla in i vuxentempot och bli småstressad när Nils vill gå och pilla på varenda lyktstolpe och sten när vi är på väg någonstans tio minuter bort för att "ha roligt". Jag har ju egentligen all tid i världen och om det är att springa mellan lyktstolpar han vill göra så är det väl det kul nog.

Idag har vi suttit en kvart på Järntorget och bara kollat på spårvagnar och andra fordon. Billig sysselsättning och inte långt ifrån hemmet. Nils tyckte att det var minst lika roligt som att vara på ett lekland. Det kändes bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar