Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 24 september 2011

Gräsänka

G är och tältar med sina lumparkompisar. Han skickade den här bilden till mig. De verkar inte att att ha det mysigt alls...



Det känns inte så bittert att sitta ensam hemma ändå. För på torsdag är det jag som åker bort över helgen. Jag ska till Spanien med två kompisar. Vi ska bo i den ena kompisens pappas hus och bara äta, dricka gott och slappa. Det ska bli hur mysigt som helst. Fast lite konstigt att vara borta så länge från Nils. Men det är bara att vänja sig för i november ska jag på kurs inför jobbstarten. Kursen är i Stockholm och är på fem (!) dagar. Så länge vill jag egentligen inte vara borta från honom. Men jag har inget val. Jag är tvungen att gå kursen innan jag börjar jobba.

På tal om jobb så har jag hyfsat nyligen vinkat hej då till några gamla kollegor. Några av dem blir förmodligen och förhoppningsvis mina kollegor igen när jag börjar jobba. Kändes gött att prata om något annat än barn för en stund. Tror det kommer bli bra för mig att börja jobba och inte bara vara mamma. Men ändå skönt att det är ett tag kvar till dess.

Nä. Nu ska jag hugga in på blåbärskladdkakan som blev över från fikan med kollegorna. Och så lite gårdagens Skavlan till det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar