Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 7 september 2011

Kläder för kallare dagar

Igår var det så kallt på morgonen att jag började fundera på hur länge Nils fleccejacka skulle funka som enda ytterplagg. Att Nils blött ned sina heltäckande skor genom att leka i en pöl så att han var tvungen att ha på sig sandaler gjorde inte saken bättre.

En del personer tycker förmodligen att det är ganska roligt att shoppa till sina små. Jag känner ungefär på samma sätt som jag gör inför shopping till mig själv. Jag går gärna på stan och spanar efter saker man egentligen inte behöver. Som söta toppar eller klänningar till mig eller tuffa tröjor med hundar till Nils. Men så fort det är något som jag "måste" ha. Som underkläder, jeans eller höstskor så tycker jag det är supertråkigt och skjuter upp det så länge jag kan (och alla höstskor i min storlek är slut.) Jag hade gärna sett att någon bara handlade de här sakerna åt mig och la dem i min garderob.

Men det blev lite grejer till Nils igår iaf. Jag gjorde två snabba stopp på Polarn och Vincent och införskaffade denna overall.


Den skulle funka både under hösten (eftersom man kunde ta ut ullfleecen inuti.) och hela vintern menade expediten.

Och dessa stövlar.



Med ett par ullstrumpor i skulle han kunna ha dem till dess att det blev minus 5 grader menade expediten. Och nu kan jag släppa lös honom i pölarna med gott samvete.

Båda köpen tog sammanlagt 25 minuter med mätning av fötter och allt. Overallen var väl i dyraste laget men vi hade både en rabattkupong som gav oss 20 % rabatt och en värdekupong på 75 kronor så till sist tyckte jag att det lät ganska rimligt. G tyckte att grejerna var fina och bra men verkade inte tycka att jag var någon fynderska direkt. Men jag vet att han hade handlat grejer till Nils på exakt samma sätt om han hade gjort det. Bara lite senare.. 

2 kommentarer:

  1. Jag köpte samma overall! HAr dock inte köpt skor än. Feck!

    SvaraRadera
  2. Kul. Du får slänga in ett kort på Ture i sin vinteroutfit när den åker på =).

    SvaraRadera