Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 18 november 2010

Ärtsoppa och pannkaka..

Blev jag sugen på idag. Men pannkakan går ju bort på grund av mjölken så jag köpte bara ärtsoppa. Sen kom G hem och föreslog att vi skulle gå till Texas Longhorn. Då kändes inte soppan riktigt lika rolig längre. Förmodligen kommer den aldrig bli uppäten, stackarn.

Vi har hittills undvikit lite finare restauranger av respekt till de andra gästerna. Innan jag fick barn hade jag inte lust att lyssna på barnskrik när jag betalade dyra pengar för att äta mat. Det vill jag inte nu heller alltså men ibland har man ju inget val. Hursomhelst var så var det två bebisar där FÖRUTOM Nils. Nils var jättesnäll. Han är fortfarande lite slö och hes. Lilla korven.
Däremot tjöt de andra bebisarna lite då och då. Svårt för oss att sura över det när vi hade med oss en egen telning men de barnfria gästerna måste ju verkligen ha ångrat sitt val av restaurang. Jag åt baconinlindad oxfilé. Mumsmums!

Idag träffades vi i mammagruppen. Fast det var bara tre av fem som kunde komma och en mamma gick ganska fort. Men det var jättetrevligt. Så kul att bara kunna vältra sig i barnprat utan att behöva tänka på att man förmodligen är ganska ointressant. När man, som en annan kompis med barn gjort, helt på allvar påpekar att det är så skönt att man numera kan höra skillnad på bajs och prutt då vet man att man är en sån person som man svor att aldrig bli. En som inte kan låta bli att berätta precis ALLT om sin bebis. 

Imorgon ska jag hälsa på en kompis i Alingsås som just fått barn. Vi har inte vinterdäck på vår bil och G säger att jag inte får köra då. Det hade jag inte tänkt ändå men jag lägger ändå småsurt märke till att han aldrig opponerat sig mot när jag, ensam, kört med sommardäck när det varit halka och snö. Men mest är det mysigt såklart =). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar