Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 17 november 2010

Lite bättre idag

Är han. Inte lika hes och piggare. Även blöjinnehållet verkar på bättringsvägen.

Lite roligt. Min 20-åriga bror har läst min blogg. Men han sa att han hade slutat läsa för den var så deppig. Hahaha. Jag vet inte vad det är för soliga mammabloggar han läser annars ;-). Förmodligen har jag avskräckt honom från att nånsin skaffa barn.

Jag har varit lite deppig idag faktiskt. Det berodde främst på att G ska vara borta med jobbet så mycket nu ett tag. Det är jobbigt att vara själv med Nils när han sover dåligt och är lite gnällig. Framförallt känns det lite ensamt. Men det känns mycket bättre sen vi bestämde att jag skulle följa med på en av hans businesstrips, nämligen till Stockholm. Vi åker upp på söndag och jag åker hem med Nils på tisdag förmiddag. G kommer hem på onsdag. Vi har fått Clarion att skramla fram en spjälsäng och allting. Ska bli jättekul att kolla på grejer och käka ute. 

Imorgon ska vi träffa mammorna från mammagruppen. Vi har bara träffats vid ett tillfälle i BVC:s regi tidigare men de verkar verkligen jättetrevliga så det ska bli roligt. 

Nils har fått en plats på babysim också. Hoppas bara han blir bra i magen så han inte gör bort sig.

1 kommentar:

  1. Hej! Nej jag har inte fått någon kommentar om gröt och magmuskler, låter spännande! =)
    Skicka igen!

    SvaraRadera