Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 7 november 2010

Nils so far

Nils 4 månader:

* Vänder sig från mage till rygg men inte tvärtom. Dessutom tror jag inte att han gör det med flit. Trots att han gör det hela tiden.
* Förflyttar sig åt sidan och bakåt. Vi vet inte hur det går till när han förflyttar sig bakåt men vi har funnit honom en lång bit ut på golvet efter att ha lämnat honom på en filt så på något sätt gör han det.
* Vill känna och pilla på allting. Gärna mammas hår. Däremot har han inte hittat sina fötter ännu. Jag försökte visa honom fötterna häromdagen men då hittade han snoppen istället. Både mamma och barn blev förvånade.
* Ogillar att sitta men älskar att stå upp. Man får se upp bara för efter ett tag viker sig benen.
* Älskar när man sjunger för honom. Speciellt sånger med rörelser till som "En kulen natt".
* Är lite mammig vid läggdags men älskar att leka med pappa.
* Har börjat prata med konsonanter och tycker att det är väldigt roligt om man pratar bebisspråk med honom. Eller med en fånig röst.
* Gillar att charma sig själv i spegeln. Vi är osäkra på om han ler för att "den andra bebisen" ler eller om han tycker om att se på sig själv.
* Gillar att charma unga söta tjejer. Men om det kniper går de flesta ganska bra.
* Är lite lik Alfons Åberg.  
* Älskar att bada men hatar att gå upp ur badet. Nuförtiden fungerar det dock ganska bra att distrahera honom med en sång.
* Har världens finaste ljusa fjuniga hår på sitt platta huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar