Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 10 november 2010

Sovmorgon

Nils sov oroligt i natt precis som vanligt den senaste tiden. Och nu fuskar jag med kilkudden varje natt efter att vi lagt oss så jag vet att det inte har med det att göra. Vid tjugo i fyra ville han gå upp och sen somnade han inte om förrän kl. fem. Jag såg fram emot en jobbig dag eftersom Nils nästan alltid går upp runt sju, Vid sju vaknade han också mycket riktigt men jag provade att bara putta in nappen och då somnade han om. Kl. nio gick jag upp eftersom jag skulle till frisören. Jag hann duscha, sminka mig och äta frukost innan Nils vaknade halv tio. Otroligt lyxigt men knäpp som jag är började genast tänka att han var sjuk.

Frisörbesöket gick klart över förväntan. Jag gjorde slingor och klippte mig vilket tog drygt två timmar och Nils var vaken hela tiden. Jag trodde inte att han skulle gå med på att sitta still så länge så jag hade G på stand-by. Det är möjligt eftersom han jobbar i närheten av frisören. Men jag behövde aldrig ringa honom. Nils satt och tittade på sig själv i spegeln, charmade några frisörtjejer - ett tag blev han t.o.m. ivägburen av en upp till deras fikarum och när färgen verkade gick vi runt och tittade på skönhetsprodukter. Den enda gången han var lite ledsen var när jag la ner honom i vagnen när håret skulle sköljas. Han är grymt mycket gladare när vi är på "lokal" än när vi är hemma. Han tycker nog att jag och lägenheten är ganska trist. Håret blev en något längre pagevariant och nu har jag inte längre en tre centimeters lång råttutväxt. Känns helt ok. Var trött på det långa håret som jag ändå alltid har uppsatt.

Antal tackkort som jag gjorde igår: 2. Och det beror inte på att vi har snåla vänner. Några kvar att göra alltså.

Igår såg vi andra avsnittet av Pensionärsjävlar. Så otroligt kul! Jag var jätteskeptisk när G ville titta på det första gången men det är verkligen jätteroligt. Jag skrattade så jag väckte Nils som låg i min famn. Det är ett gäng äldre personer som går runt och uppför sig knäppt. säger fula ord och gör olagliga saker samtidigt som man filmar folk runt omkring med dold kamera. Verkligen min sorts humor.   

1 kommentar:

  1. Vad gullig du är som grät till min förlossningsberättelse! Kul att du berättade det också.

    Så lyxigt att färga och klippa! Jag märkte tidigt också att Isak trivdes betydligt bättre ute bland folk än hemma med mig. Men jag vet inte om jag skulle våga ta med honom till frisören i två timmar. Bra gjort av dig!

    SvaraRadera