Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 20 november 2010

Nils första längre inrikesresa

Det ska bli så kul att åka till Stockholm imorgon. Skönt att G inte ska jobba på måndag heller så vi får en extra dag ihop.

Men vad packar man för en resa som denna? Vad kan inte Nils vara utan? Helst skulle jag vilja ha med mig alla hans saker men det går ju inte. Dessutom finns ju allt i Stockholm. Jag behöver alltså inte packa 300 blöjor som jag gjort. Men Nils är som nämnts lite risig i kistan så det är bra att vara förberedd =). Det enda jag kommer på som skulle bli riktigt jobbigt att skaffa på nytt är nappar och kläder (eftersom man måste tvätta de innan användning.)

Jag måste hitta vår kamera också. Den är borta, vilket för övrigt är anledningen till att det varit så lite kort i bloggen lately. Om den inte är i bilen har jag verkligen ingen aning om var den är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar