Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 27 november 2010

Kofta och bil

Igår köpte jag en jättefin jackkofta åt Nils på Duns. Han behöver lite koftor att ha på sig inomhus. Vi bor i en lite äldre lägenhet med gamla fönster som drar. Jag har inte tänkt så mycket på det förr - det har ju bara varit för mig att ta på mig mer kläder. Men det känns inte alls bra att det är alldeles kallt på golvet och vid fönstren när Nils ligger och leker eller sparkar av sig täcket på natten. (I natt ska han få sova i en brun fleecepåse som jag och G kallar bajskorven. Den går inte att sparka av.)

När jag väl kom hem upptäckte jag iaf att koftan hade en dragkedja som inte fungerade som den skulle. Var på affären idag igen för att byta den men tydligen hade alla jackorna samma fel. Så jag fick lämna tillbaka den. Synd på fina jackan.

Idag har vi kört till Audihandlaren för att hämta en lånebil som vi ska få ha till dess vi får vår nya. Vi köpte bilen dagen innan Nils föddes och vi har fortfarande inte fått den. Förmodligen dröjer det till efter nyår =(. Trist att få vänta så länge och jobbigt att inte få in allt man vill i vår lilla miljöbil när man handlat eller vill skjutsa folk. Fast jag bävar för den dagen jag ska fickparkera med den nya bilen. Jag tycker det är jobbigt redan nu och vår nuvarande bil är verkligen pluttig.

Nu är G och tränar och jag sitter och fikar på Frölunda torg. Jag var på bodycombat igår och har jättemycket träningsvärk idag så jag tar det lugnt med en räksallad och en färskpressad juice.

På spåret var mysigt som väntat, fast svårt. Jag har aldrig gillat Niklas Strömstedt, som var med i det vinnande laget, men han verkade jättemysig i programmet. Lite sådär lågmäld torr humor som jag gillar. Jag vet inte varför jag ogillat honom tidigare för jag har aldrig haft någon uppfattning om honom förutom att han gjort en låt om ett par som kör på en fågel och begraver den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar