Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 22 november 2010

Vi är i Stockholm

Hela familjen är i Stockholm. Det är superskönt. Hotellet, Clarion nära Centralstationen, är ett av de mysigaste jag varit på. Iaf i Sverige. Kan verkligen rekommendera det! Rummen är nästan lite hemtrevliga och frukosten var supergod! De hade massa "extragrejer" och även jag kunde äta en del. Speciellt hörnan med olika surdegsbröd kändes lyxig. Det finns en utomhuspool som är 30 grader varm. Hade varit ganska mysigt att hänga i den när det snöade men ingen av oss har med oss badkläder. Visserligen kunde man hyra det men att betala 149 kr var för att bada en och en kändes inte aktuellt.

Vi hänger på rummet och går runt på hotellet när Nisse är vaken och går på stan när han sover. Igår var vi ute och käkade efter att Nils somnat och vi tog även ett glas vin. Känns längesen som jag känt mig så mycket som mig själv som jag gjort här. 

Det gick hyfsat bra att åka tåg också. Tåget var försenat med en timme (som vanligt). Nils var rätt gnällig på slutet men det förstår man ju nästan. Det var ju vi med. Vi fick vika ihop vagnen och lägga den vid väskförvaringen. Det gick jättebra dit men jag är lite nervös för hur det ska gå imorgon när jag ska göra det själv med Nils. Men jag får väl be någon om hjälp om det inte går...

1 kommentar:

  1. Åh, Clarion! Jag har inte bott på Clarion Sign men däremot på Clarion på Södermalm och den frukosten är också to die for! Vad mysigt ni verkar ha det!

    SvaraRadera