Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 6 november 2010

Mini SATS

Idag tänkte vi skola in Nils på Mini SATS. Det är en tjänst hos SATS som går ut på att de passar ens bebis under tiden man tränar. Jag har dragit mig från det länge. Först var man tvungen att vänta på att Nils blev tre månader, vilket var en regel från SATS sida. Efter det tänkte jag att det vore bra om Nils kunde hålla huvudet eftersom jag inte litade på att personalen skulle tänka på att stödja det om de bar honom. Nu kan han hålla huvudet och jag har egentligen inte haft någon anledning att inte lämna in honom men det har inte känts... helt rätt. Min största rädsla är att de ska tappa honom men jag kan ju inte vänta med att lämna bort honom till någon till dess att han kan gå...
Häromdagen tappade jag tillfälligt helt förtroendet för Mini SATS när jag gick förbi deras barnrum och såg en 8-åring hålla i en bebis som var lite äldre än Nils. Var det så det gick till där? Småungarna fick passa bebisarna? Det hela fick dock sin förklaring när ledaren för passet jag gick på berättade att hon just lämnat in sina fyra(!) barn i barnrummet och att de skulle få passa varandra. Efter passet stod alla fyra barnen på rad i barnrummet och tittade ut genom fönstret med stora ögon. Skönt att det var ledarens sätt att ta hand om sina barn och inte The Mini SATS way.
Idag hade jag iaf tänkt att ta det stora steget men då var barnpassningen stängd. Det hela slutade med att G tränade och jag tog den sovande Nils till ett fik och åt räksallad och läste i en bok. Ganska skönt det med! Får se om vi gör ett nytt försök på SATS imorgon.

De senaste dagarna har jag gjort två nya inköp till hemmet. Det ena är en lampa från Watt och Veke som jag spanat på länge men inte kunnat med att köpa eftersom det egentligen bara var lampskärmen jag ville åt. Till sist köpte jag dock lampan och satte på lampskärmen på en lampa vi hade hemma. Det blev jättefint tycker jag.

 Det andra inköpet är Olle Eksells kakaoplansch som ska bo i en svart ram över soffan. Men först måste jag köpa en ram på IKEA. Det får bli ett projekt i veckan.










Här är bilderna från mosterfikan. Det behövs inte så mycket för att charma Nils nuförtiden =).































Imorgon ska Nils få äta gröt för första gången. Ska bli jättemysigt att se om han gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar