Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 29 november 2010

Babysimsteori

Idag har vi varit på babysimsteori. Den var, precis som väntat, helt onödig. Massa prat om att barnen ska komma pigga och mätta samt att man själv ska duscha innan man badar med dem. Bara självklarheter och även om det ibland är bra att poängtera även sådant så hade det gått att skriva det på ett papper och skicka hem till oss. Skriva det på ett papper hade de dessutom redan gjort - man fick med sig ett A4 där allt det "viktiga" stod. Nu hade de istället dragit dit tio mammor och två pappor med bebisar som satt och skrek (bebisarna alltså även om jag skrek inombords) när de fick lyssna på tramset. Hälften av tiden lades dessutom på att sälja in kommande kurser. Det enda som var lärorikt var hur badbyxorna skulle sitta för att man skulle få vara med och bada. Även den informationen hade kunnat ges skriftligen. Blir lite småpurken när de slösar med min tid och energi.

Nu ska jag beställa ett par badbyxor. Jag ska också kolla upp om Nils behöver ett pass när han åker utomlands. Kanarieöarna tillhör ju Spanien och därmed EU men jag gissar att man ändå behöver någon form av papper på att han är han.

1 kommentar:

  1. Haha har du läst mitt inlägg om när vi var på babysimteori? Jag hade precis samma upplevelse som du, vi fick samma information muntligen och skriftligen och dessutom en dvd-film med exakt samma information! Blev så förbannad att jag ville avboka.

    Ang majskrokarna så hoppas jag verkligen att de bara innehåller majs. Det är nog precis som du säger så att det "bytt ut" vattnet mot luft. Isak får typ 1-2 majskrokar i veckan, om han är gnällig precis när vi ska äta eller nåt.

    Isak har nog aldrig varit så söt som när han fick badbyxor på sig! Nils kommer nog också vara vrålsöt!

    SvaraRadera