Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 8 november 2010

Kort uppdatering

Det blir ett kort inlägg idag, G har inte tagit med datorn hem och vår hemdator är som sagt asstörig. Dessutom är tangentbordet knäppt så man måste trycka jättehårt på vissa bokstäver. Y t.ex. Kanske att det är dags för mig att köpa en egen dator. G förespråkar en Macbook Air. Låter dyrt...

Idag har vi träffat en jobbkollega på lunch och shoppat lite. Jag har bl.a. köpt lite pysselgrejor på Panduro Hobby för att göra tackkort till dem Nils fått presenter av. Imorgon har vi inget uppbokat så förhoppningsvis hinner jag pyssla lite då.

Jag har upptäckt en dum grej. Nils köpegröt är inte bara fri från mjölkprotein utan även från gluten. Det är ju värdelöst. Anledningen att vi ens börjat med gröt är ju att hans mage - enligt BVC : s rekommendationer- skulle vänja sig vid gluten innan han slutar ammas. Blir till att ut och leta ny gröt. Dessutom ska jag ju köpa en ram på IKEA. Gah!

När jag gick på mammaledighet (eller mammasemester som min chef kallade det) trodde jag att man skulle ha massa tid över till att pyssla, baka med bebisen i babysittern, ensamfikor med en pocketbok när bebisen sover o.s.v. Jag har gjort alla dessa saker men jag har aldrig känt mig så harmonisk som jag trodde jag skulle göra. Nils sitter i babysittern själv i högst tio minuter, Det får bli en snabb kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar