Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 24 november 2010

Kusin Vitamin

Idag har Nils fått en pojkkusin. Det är en av mina systrar som fått barn. Det är inte riktigt bestämt vad han ska heta ännu men det verkar som de lutar åt Filip. Just nu är ju han en plutt men tänk vad mycket kul de kan ha sen. Nils har dessutom två (!) ytterligare kusiner som är på jäsning så i mars kommer han ha fem stycken. Själv har jag inte en enda. Orättvist!

Idag har jag varit och ätit lunch med en kompis. Vi pratade barn hela lunchen haha.

Efter det var jag hemma hos mamma tillsammans med mina syskon (inte hon som fått barn dock.) Jag fick åka spårvagn och buss dit eftersom vi inte fått på dubbdäcken på bilen (G var iväg och fick det fixat idag.) Det tänker jag inte göra om snart om jag inte måste. Jag lyckades träffa in en tid när alla skolbarnen slutade skolan så bussen var helt knökad. Jag lät bli att gå på den första bussen eftersom den var så full att det inte kändes tryggt att ta på Nils. Vet inte ens om det hade gått om jag hade försökt. Den andra bussen var också full men där kom iaf vagnen på utan att jag behövde be några kids att flytta på sig. Känns läskigt att åka buss i en full buss speciellt när det är så halt som det var idag. Väl hos mamma var det supermysigt men ganska stojigt som det ofta blir.  Vi är 7 barn och jag är äldst. Var helt slut när jag kom hem =).

Idag har jag hittat kameran. Så här kommer dagens skörd.

Så här nedbäddad låg Nils idag när vi var ute i kylan. Mysigt!
















I sin cirkuspyjamas innan läggning. 

1 kommentar:

  1. Vilken sötnos Nils är! Vad kul att han får så många kusiner, Isak har två stycken än så länge men jag misstänker att det är en till på gång snart.

    Jag kan rekommendera barnvagnsbio men det beror förstås på vad man har för barn. En mamma fick gå efter halva filmen för hennes pyttelilla bebis slutade inte skrika. Men alla de andra bebisarna var faktiskt jättetysta och hade roligt på golvet med massa leksaker. Jag kommer definitivt gå igen!

    SvaraRadera