Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 26 november 2010

Nu är det fredagsmys

Nej, vi ska inte äta chips ikväll. Chips tillhör inte en av mina laster. Men ikväll startar ju mitt absoluta favoritprogram På spåret och bara det gör ju hela fredagen =). Idag består ett av lagen av Stefan Holm och Ebba von Sydow vilket kan bli intressant.

Idag vaknade Nils kl. 5.45 trots att han var uppe en timme vid ettiden i natt. Jag kan tänka mig att gå upp så tidigt om jag fått sova hela natten men annars blir det lite segt. Men Nils har faktiskt sovit helt okej den senaste tiden så jag ska inte klaga.

Dessutom har han varit på sitt allra soligaste humör på kvällarna nu ett tag. Han skrattar, skuttar (med lite hjälp) och leker som en tok. När han är sådan är det inte så svårt att vara mamma.

Mitt humör går verkligen upp och ned. Vissa dagar känns allt så underbart fantastiskt och jag känner för att bli hemmafru och skaffa fem barn bums! (Eller åtminstone vara mammaledig med ett eller två till.) Andra dagar känns Nils som mer än nog och jag börjar romantisera över hur mitt liv såg ut när jag var 20. (Det livet saknar jag egentligen inte alls men det utgör en ytterlighet till hur det ser ut idag.)

Idag sitter jag, liksom 3 000 andra mammor och pappor, på Condecco på Linnégatan. Nils sussar sött. En bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar