Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 29 november 2010

När ska utvecklingsfasen ta slut?

Om man räknar med att Nils är för tidigt född så blir han 20 veckor imorgon. Då ska utvecklingsfasen ta slut. Men han är gnöligare än nånsin. Dessutom känns det som han lär sig nya saker varje dag. Hans nya trix är:

Om han lutar sig framåt kan han sitta som en apa.


Han kan förflytta sig i sidled. Det har han iofs kunnat ett tag men nu gör han det hela tiden. Jag hittar honom ofta stoppad av babygymet.



Han har börjat försöka att krypa. Han skjuter upp rumpan och försöker skjuta ifrån men hittills har han inte lyckats komma någon vart.

Om man bär honom och han tappar något på golvet så kan man bara hålla ned honom så plockar han upp saken själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar