Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 25 november 2010

Mat och resa

Idag var det mammagruppsträff på BVC. Eller grupp och grupp. Den här gången var vi bara tre personer + bebisar då. Temat var mat och det var riktigt givande faktiskt. Jag fick svar på massa frågor som jag haft. Som hur länge man måste testa varje ingrediens innan man kan avfärda att Nils är allergisk mot den. (3 dagar). Vad man ska titta efter. (Utslag, dålig mage och kräks. Man ska inte leta efter förändringar utan de ska vara uppenbara.) Dessutom berättade BVC-tjejen att de senaste rönen säger att man SKA introducera så mycket som möjligt mellan 4-6 månader. Det för att vänja bebisarna vid så många olika smaker som möjligt så att de inte blev tjorviga med maten senare. Det skulle i sin tur göra att de inte åt enbart sött och därmed blev hälsosammare... Dessutom får man numera lov att använda måttliga mängder av salt i bebisens mat.

På slutet låg alla tre bebisarna på en filt och lekte. Nils var jätteintresserad av de andra och låg och gastade pratigt för full hals. Han försökte även dra en av de andra bebisarna i håret innan jag hann avstyra det hela. Kul att han visar mobbningstendenser redan i den här åldern ;-). Nää, kul att han verkar social!

Resan till Stockholm gav blodad tand och vi har nu bokat en resa över julen. (Min mamma kommer att strypa mig när hon får reda på det..) Det är en charterresa på 2 veckor till Fuerteventura. Resan är inriktad på träning med massa olika träningsarrengemang som olika träningspass, fotbollsturneringar, cykelutflykter, morgonjoggning, bågskytte (?) m.m. Ska bli så kul!!! Nils kan ju inte vara så mycket i solen så en renodlad sol och badresa hade inte känts så rolig. Det här blir perfekt. Lite tråkigt att vara borta på jul men skönt att slippa all stress och allt julsvull också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar