Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 1 november 2010

En bra dag

Jag tycker att mammaledigheten går väldigt upp och ner. Dåliga dagar har man svårt att motivera sig att gå ut, trots att man har supertråkigt inomhus. Dåliga dagar är Nils är gnällig och jag oroar mig för något med honom. Det kan vara vad som helst, Att han har några prickar på magen. Att han sover för lite/mycket. Att han inte kan hålla huvudet helt själv o.s.v. i all oändlighet. Bra dagar känns allt prima. Vi hittar på saker, Nils jollrar och jag är lugn som en filbunke. Idag har varit en sån dag.

Dagen började dåligt med att min jobbkollega ställde in vår lunchdejt. Jag hade mat hemma så dagen hade mycket väl kunnat bli en trist innedag. Men jag tog tag i oss och gick ned till Subway där moster E jobbar. Vi åkte ut och tittade på hennes nya fina bostadsrätt och sen promenerade jag hela vägen därifrån. Det var jättefint väder, Nils sov och jag bara njöt. På vägen hem passerade vi Storken och köpte några nya leksaker åt Nils som han tyckte jättemycket om.
Jag har hört att bebisar inte minns mer än en kort stund och att de inte vet om man varit borta en minut eller en dag om man går ifrån dem. Med det resonemanget borde ju Nils alltid tycka att hans leksaker är nya och spännande. Men jag har märkt att han tycker det är roligare att leka med andra barns leksaker än med sina egna. Så jag tror att han vet att han tittat på sina gamla skallror 25 tusen ggr. Inte konstigt att han blev glad över några nya!
På eftermiddagen tränade jag bodycombat. Nils var med G. Träningen gick visserligen sådär men man har ju alltid mycket energi efter man tränat. Och sååå mysigt att komma hem till den lilla varma bebiskroppen. Nu har Nils somnat och vi ska dricka te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar